UPDATE fra USA !!!

FB CoverPageHej Alle der stadig er med på sidelinien.

Jeg har jo holdt mig lidt fra at skrive her på bloggen, men syntes da lige at I fortjener en update her fra guds eget land som de siger herovre.

Jeg har nu været her i snart 27 mdr. og tingene begynder at tage form.

Det har været ALT andet end nemt at flytte herover. Et er at forlade DK, men noget andet er at forlade min kære familie og venner /bekendte. Det er slet ikke så nemt som nogen siger skal jeg hilse og sige.

Tanken, og grunden til jeg kom her til landet var, og er jo pga fodbolden.

Til at starte med skulle jeg arbejde for NASA (North Area Soccer Association) som holder til i North Charleston, ca 25 min fra hvor jeg har bosat mig. Det gik ikke helt efter planen skal jeg hilse og sige, da man hos NASA valgte at tilslutte sig GPS som er et engelsk setup her i landet der går ind og hjælper klubber med at køre adm og resten af klubben. Nu skal jeg jo passe på hvad jeg siger om de gode folk fra England, men for folk der har fulgt med her, tror jeg det står helt klart at de i det engelske har nogle store udfordringer specielt med at udvikle spillere. Jeg valgte efter en rum tid, at melde pas til at skulle arbejde parallelt med dem, da det jo ikke var tanken fra starten. Jeg havde jo planer om at jeg skulle ud og prøve min metode af.

Efter et antal mdr med snakken frem og tilbage, skete der endelig noget positivt og vi (Chuck og Jeg) startede sidste sommer en fodboldskole.

De har jo Home School her i landet, så det er mulig at undervise børn i hjemmet, hvilke er en fantastisk mulighed for at vende og dreje uddannelsesdelen som det passer en, blot man følge den enkelte stats system. Indhold og hvornår man gør hvad styre man lidt selv.

Så vi startede altså en fodboldskole. Den FØRSTE af sin art i USA. Ja der er andre skoler der køre uddannelse og fodbold sammen og som har med high school elever (16-19 år) at gøre, men INGEN der starter med børn helt ned til 9 år som det er tilfældet hos os hos Global Football School her i Charleston.

Vi startede ud med at have 12 elever, og kom hurtigt op på 15, og var på et tidspunkt helt oppe og have 17 elever i skolen.

Efter at have kørt nu et helt skoleår, står vi foran at skulle starte år 2 hos GFS. Vi er gået fra før 15, til nu og have 24 elever, og vi har endda sendt en ung mand til DK for at studere på KIES (Københavns Idrætsefterskole) så vi har rent faktisk tilført 10 nye studerende.

De studerende går i skole fra kl 8 – 14.30 hver dag og vi har træning 6-7 gange om ugen i skoletiden (de har 2-3 eftermiddage hvor vi træner fra 14.30 – 16.00)

Vi har opdelt eleverne i 2 grupper (elever født 2006-2004 og 2003-2000) hvor jeg træner den ældste gruppe, og min assistent træner den yngste gruppe. Jeg står for alt planlægningen og sørger for vi holder planen mht udvikling af den enkelte spiller.

Det fungerer rigtigt fint og alle spillere har virkelig bygget på, og udvikler sig i den rigtige retning. De spillere der kommer ind, skal alle sammen igennem 3 evaluerings træninger før de evt bliver optaget. Vi kunne godt have haft 35-40 spillere hvis vi havde åbnet for alle, men dette er et elite program og derfor skal vi holde et vis niveau på de spillere vi optager.

Man kan følge med på facebook her http://www.facebook.com/globalfootballschool, eller kigge på vores hjemmeside http://www.globalfootballschool.com for at få yderlige oplysninger hvis man skulle have behov for dette. Der kan man tillige se videoer og andet godt fra det første skoleår.  Besøg endelig vores YouTube kanal her 

Det var alt for denne gang. Kort, men nu skulle I alle have en ide om hvad jeg går og foretager mig her i USA.

See you in the future !!!

Kenn

211